ADANA İL MEM ARGE

ERKEN OKUL TERKİNİN ÖNLENMESİNDE KÜLTÜREL VE DİNİ ROLLER

ERKEN OKUL TERKİNİN ÖNLENMESİNDE KÜLTÜREL VE DİNİ ROLLER

Hakkı Polat Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi müdürlüğü tarafından hazırlanarak 2017 başvuru döneminde başvurusu yapılan “Erken Okul Terkinin Önlenmesinde Kültürel Ve Dini Roller” isimli Ana Eylem-1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği, Okul Eğitimi Personel Hareketliliği projesi 3500 başvuru arasında Türkiye Ulusal Ajansı tarafından asıl listede kabul edilen 113 proje arasına girerek hibe almaya hak kazanmıştır.

2017-1-TR01-K101-038929 sözleşme numaralı projemiz ilimiz genelinde kabul gören tek İmam Hatip Lisesi projesi olmuştur. Bu proje kapsamında kurumumuzda 4 idareci, 11 öğretmen yurtdışında profesyonel kurumlarca hazırlanan eğitim faaliyetlerine katılmıştır.

Projemiz kapsamında kurumumuzda yaşanan devamsızlık sorununun ortaya çıkmasına sebep olan etkenlere yönelik, yerinde personel eğitimlerine katılan okul personelimizin aldıkları eğitimler sayesinde edindiği kazanımları şu şekilde sıralayabiliriz.

Prag eğitimimizde eğitimcilerimiz erken okul terki eğilimindeki özel öğrencilere yaklaşım biçimleri, bu öğrencilere ders anlatım yöntem ve tekniklerinde ve değerlendirme formlarında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Katılımcılar sorunlu öğrenciler ve ebeveynleriyle iletişim becerilerini geliştirecek tekniklere sahip olmanın yanı sıra, olası çatışmalarla baş etme ve problemleri önleme becerilerindeki yetkinliklerini arttırmışlardır.

İtalya’daki “Dini Çalışmalar Aracılığıyla Kültürlerarası Eğitim” konulu kursumuzda din ve kültürün birleştirici gücünü eğitime entegre etmeyi etkin hale getirerek dini kurumların işleyişine yönelik politik ve eğitimsel yaklaşımlar incelenmiştir. Edinilen kazanımlarla eğitmenlerimiz risk grubundaki öğrencilerin kurum içi ve dışı dini ve kültürel aktivitelerde etkin rol almasını sağlayarak başarılı okul tamamlama hedefine ulaşmıştır.

Hollanda’daki “Okul Terkini Nasıl Azaltırız” konulu eğitimimizde bu ülkedeki eğitim sistemi ve eğitimde teknoloji kullanımı incelenerek, erken okul terkini azaltan ve başarıyı arttıran uygulamalar araştırılmış ve bu konuyla başa çıkma yolları incelenmiştir. Ülke ekonomisinin nitelikli eleman ihtiyacına cevap verebilecek birey yetiştirme konusunda sivil toplum kuruluşlarıyla eş güdümlü çalışan kurumlar ziyaret edilerek deneyimlerinden faydalanılmıştır.

Projemiz genel hatlarıyla kurumumuzun ulusal ve uluslararası kapasitesini geliştirmiştir. Okul personelimiz Avrupa’daki eğitim sisteminin farklı yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmuş ve Avrupa farkındalığı kazanmıştır, yabancı dil becerilerini geliştirmiş, eğitim alanında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır hale gelmiştir. Öğrencilerimiz ise çevrimiçi portaller üzerinden yurtdışındaki öğrencilerle etkileşime geçme şansı yakalamıştır.

Okulumuz e-okul devamsızlık modülü verilerine göre öğrencilerimizin devamsızlık ve okul terk oranları projemizdeki yaptığımız çalışmalar sayesinde %50’e yakın oranda azalmıştır. Bu durum projemizin başarıya ulaştığının en önemli göstergesidir. Projemiz kapsamında yapılan tüm yerel ve uluslararası çalışmalar okul web sitesi “Erasmus Projemiz” köşesinde paylaşıma açılmıştır. (http://hakkipolatkaihl.meb.k12.tr/)

"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, http://www.ua.gov.tr) yürütülen Gençlik Programı kapsamında ve Avrupa Komisyonu´ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilmiştir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.

 

24-10-201824-10-2018

Döşeme Mah. Mücahitler Caddesi Yeni Valilik Binası D Blok 1. Kat 01130 Seyhan/ADANA - 03224588371

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.