Page 9 - 1. Sayı DergiTÜM
P. 9
ğitim; bireyin doğumundan başlayan, bireysel ve toplumsal boyutları olan,
uzun ve kapsamlı bir süreçtir. Bu nedenle tanımlanması ve sınırlandırıl-
Eması zor bir kavramdır. Kişi doğduğu andan itibaren değişir, her değişim
bir öğrenmedir. Toplumsal bir varlık olan insan doğal olarak öğrenmeye ailede
başlar, bunu çevresel ve kurumsal eğitim takip eder. Bu anlamda düşünüldüğünde
eğitim kavramı iki genel çatıda ele alınmalıdır: Toplumsal ve kurumsal eğitim.
Kendi adıma her ikisinin de insanların ve toplumların gelişimi için vazgeçilmez
olduğunu söyleyebilirim; çünkü bir ülkenin geleceği, o ülke insanlarının alacağı
eğitime bağlıdır. Bu nedenle hem ülkemiz hem şehrimiz için önemli bir görevde
olduğumuzu biliyor, bu görevin biz eğitimcilere yüklediği sorumluluğun bilinciyle
çalışmamız gerektiğini düşünüyorum.
Eğitim rastgele oluşan bir faaliyet değildir. Eğitsel faaliyetlerin belli bir amacı
vardır. Türk Milli Eğitiminin de genel amaçlarından biri de “Türk Milletinin bütün
fertlerini; ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar
ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların,
kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek
sahibi olmalarını sağlamaktır.”
Bu amaç doğrultusunda çalışan Bakanlığımızda da, özellikle son yıllarda, eği-
timde yenilikçi ve araştırmacı bir anlayış öne çıkmıştır. Adana İl Milli Eğitim Mü-
dürlüğü de Bakanlığımızın hedeflerinden yola çıkarak değişen dünyayı yakala-
mak, dinamik olmak ve her bireye ulaşmak anlayışını benimsemiştir. Eğitimdeki
bu yenilik ve dinamizm arayışımız, birçok projemizin ortaya çıkmasını sağlamış,
özellikle kısa adı ODAK olarak bilinen Okul Tabanlı Değerlendirme, Akreditasyon
ve Kalite Sistemi adını verdiğimiz projemizle eğitim adına sevindirici gelişmeler
yaşanmıştır.
ODAK; Okul-Kurum / Okul-Okul İşbirliğini, ilçeler düzeyinde yapılan ortak
sınavları, başarı analiz sistemini, öğrenci temelli geliştirilen destek programlarını,
eğitim yönetimi alanında düzenlenen eğitim programını ve öğretmen adayı geli-
şim programını içeren geniş kapsamlı bir projedir. Bu programlar dahilinde 1.147
okul müdürü ve müdür yardımcılarına, 14.200 öğretmene yönelik, alanında uz-
man isimlerin konuşmacı olarak katıldığı eğitici seminerler düzenlenmiştir.
ODAK Projemizi uygulamaya başladığımızdan beri olumlu dönütler aldık.
Okullarımız bu projenin uygulanmasında büyük bir heves, inanç ve disiplinle ça-
lıştı. Gerek yönetici gerek öğretmen arkadaşlarımız, bu projemizin bütün etapla-
rına kesintisiz katıldılar ve eğitim adına önemli çalışmalara imza attılar. Projenin
önemli kolları olan kurumlar da okullarla işbirliği yaparak projemizi yürekten des-
teklemişlerdir. Adana başarılarıyla konuşulan bir şehir olmuştur, bu özverili çalış-
malar sürdükçe de olmaya devam edecektir.
Müdürlüğümüze bağlı tüm çalışanlarımız, öğrencilerimiz, velilerimiz; sivil
toplum kuruluşlarımız, hayırseverlerimiz Adana’da eğitimin daha iyiye ulaşması
için ortak bir ruhla çalışıyoruz. Sizler de bu dergimizde bizim başarı için çıktığımız
yola tanıklık edecek, tanıklığınızla bize çalışmalarımızda güç vereceksiniz. Bu ça-
lışmalarımızın ülkemize, güzel şehrimize ve eğitim camiamıza hayırlar getirmesini
diliyor, emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.
Turan AKPINAR
Adana İl Milli Eğitim Müdürü
7