Page 105 - E-DERGİ2
P. 105

103



















































          HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ-2

          PROJESİ  ÇALIŞTAYI


          Milli  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  AB-Türkiye  finansma-  sadece bakanlık nezdinde yürütülecek çalışmalarla ger-
          nında yürütülen “Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi  çekleştirilemeyeceğini anlattı ve sivil toplum kuruluşlarıy-
          Projesi” kapsamında 24 pilot ilde düzenlenecek olan bil-  la yerel yönetimlerin de sürece katkı sağlaması gerek-
          gilendirme toplantılarının ilki Adana´da yapıldı.        tiğini  işaret  etti.  Horozoğlu,  kendilerine  düşen  görevin
          Toplantının açış konuşmasını Adana İl Milli Eğitim Müdü-  çok iyi organizasyon yapmak, eğitmenleri kalite ve sayı
          rü Turan Akpınar yaptı. 19. yüzyıldan başlayarak belirli  bakımından geliştirmek olduğunu belirterek, “Proje için
          yaş  gruplarının  okullarda  eğitim-öğretim  sürecine  alın-  kamu kaynaklarının akılcı kullanılması gerekiyor. Bulun-
          masının  zorunluluk  olduğunu  belirten  Akpınar,  “Ancak  duğumuz  yörenin  durum  analizini  çok  iyi  yaparak,  bu-
          bilim ve teknolojinin hızla geliştiği bu çağda insanların  radaki  halkın  hangi  konuda  hizmete  ihtiyacı  olduğunu
          çocukluklarında öğrendikleri şeyler yaşamlarının geri ka-  doğru tespit ederek hizmet vermek gerekiyor.” şeklinde
          lan kısmında geçerli ve yararlı olmayacaktır. Artık insan-  konuştu.
          ların gençliklerinde öğrendikleri şeyleri onların yaşamları
          boyunca kullanmaları savı geçersiz hale gelmiştir. Bu-
          gün çok önemli değişimlerin meydana gelme süresi bir
          insanın ömründen daha kısadır. Bu nedenle eğitim artık
          yaşam  boyu  sürekli  araştırma  süreci  olarak  tanımlan-
          maktadır.” dedi. Çalıştaya katılan Adana Vali Yardımcısı
          Cengiz Horozoğlu ise hayat boyu öğrenme kavramının
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110