Page 105 - E-DERGİ2
P. 105
103
HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ-2
PROJESİ ÇALIŞTAYI
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından AB-Türkiye finansma- sadece bakanlık nezdinde yürütülecek çalışmalarla ger-
nında yürütülen “Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi çekleştirilemeyeceğini anlattı ve sivil toplum kuruluşlarıy-
Projesi” kapsamında 24 pilot ilde düzenlenecek olan bil- la yerel yönetimlerin de sürece katkı sağlaması gerek-
gilendirme toplantılarının ilki Adana´da yapıldı. tiğini işaret etti. Horozoğlu, kendilerine düşen görevin
Toplantının açış konuşmasını Adana İl Milli Eğitim Müdü- çok iyi organizasyon yapmak, eğitmenleri kalite ve sayı
rü Turan Akpınar yaptı. 19. yüzyıldan başlayarak belirli bakımından geliştirmek olduğunu belirterek, “Proje için
yaş gruplarının okullarda eğitim-öğretim sürecine alın- kamu kaynaklarının akılcı kullanılması gerekiyor. Bulun-
masının zorunluluk olduğunu belirten Akpınar, “Ancak duğumuz yörenin durum analizini çok iyi yaparak, bu-
bilim ve teknolojinin hızla geliştiği bu çağda insanların radaki halkın hangi konuda hizmete ihtiyacı olduğunu
çocukluklarında öğrendikleri şeyler yaşamlarının geri ka- doğru tespit ederek hizmet vermek gerekiyor.” şeklinde
lan kısmında geçerli ve yararlı olmayacaktır. Artık insan- konuştu.
ların gençliklerinde öğrendikleri şeyleri onların yaşamları
boyunca kullanmaları savı geçersiz hale gelmiştir. Bu-
gün çok önemli değişimlerin meydana gelme süresi bir
insanın ömründen daha kısadır. Bu nedenle eğitim artık
yaşam boyu sürekli araştırma süreci olarak tanımlan-
maktadır.” dedi. Çalıştaya katılan Adana Vali Yardımcısı
Cengiz Horozoğlu ise hayat boyu öğrenme kavramının