Page 39 - E-DERGİ2
P. 39
37
Okul Akreditasyon Sistemi
ODAK Sisteminin en önemli parçası olan akreditasyon; İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri tarafından kurulan komis-
okul ve kurumlarımızın fiziki altyapı, yönetim ve orga- yonlarca, belirli aralıklarla değerlendirilmektedir.
nizasyon, eğitim - öğretim kalitesi ve proje alanlarında Komisyon üyelerince ADABİS ODAK Modülüne işlenen
mevcut durumlarının belirlenerek gelişimlerine zemin ha- verilerle okulların gelişimleri takip edilmektedir.
zırlamak üzere tasarlanmıştır. Okul ve kurumlar, değer- ODAK Sisteminin uygulanmaya başlanması ile birlikte
lendirme formu ile değerlendirilmekte olup bu form 6 ana kurumların istatistiklere yansıyan olumlu gelişmeleri şu
başlık altında her kurum için farklı kriterlere göre hazır- şekildedir. Seviye tanımlayıcıları; 00-49 “Yetersiz” 50-74
lanmıştır. Değerlendirme sonucunda önceden belirlenen “Geliştirilmeli” 75-90 “İyi” 90-100 “Çok İyi”
seviye tanımlayıcılarına göre kurumların aldığı puanlar ile
kurumların seviyeleri belirlenmektedir. Okul ve Kurumlar