Page 39 - E-DERGİ2
P. 39

37










          Okul Akreditasyon Sistemi

          ODAK Sisteminin en önemli parçası olan akreditasyon;  İlçe  Millî  Eğitim  Müdürlükleri  tarafından  kurulan  komis-
          okul  ve  kurumlarımızın  fiziki  altyapı,  yönetim  ve  orga-  yonlarca, belirli aralıklarla değerlendirilmektedir.
          nizasyon, eğitim - öğretim kalitesi ve proje alanlarında  Komisyon üyelerince ADABİS ODAK Modülüne işlenen
          mevcut durumlarının belirlenerek gelişimlerine zemin ha-  verilerle okulların gelişimleri takip edilmektedir.
          zırlamak üzere tasarlanmıştır. Okul ve kurumlar, değer-  ODAK  Sisteminin  uygulanmaya  başlanması  ile  birlikte
          lendirme formu ile değerlendirilmekte olup bu form 6 ana  kurumların  istatistiklere  yansıyan  olumlu  gelişmeleri  şu
          başlık altında her kurum için farklı kriterlere göre hazır-  şekildedir. Seviye tanımlayıcıları; 00-49 “Yetersiz” 50-74
          lanmıştır. Değerlendirme sonucunda önceden belirlenen  “Geliştirilmeli” 75-90 “İyi” 90-100 “Çok İyi”
          seviye tanımlayıcılarına göre kurumların aldığı puanlar ile
          kurumların seviyeleri belirlenmektedir. Okul ve Kurumlar
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44