Page 55 - E-DERGİ2
P. 55

53


          aktörlerinin  beklentileri  doğrultusunda  geliştirilmesine  mezuniyet programları düzenlemek, atölye ve laboratu-
          katkı sağlamak, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumla-   var öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini sağlamak üzere
          rının eğitim ortamlarının nitelikli bir mesleki ve teknik eği-  düzenlenecek hizmetiçi eğitimlerin sektörle işbirliği yapı-
          tim  yapılabilecek  şekilde  iyileştirilmesinde,  bina  yapım  larak işletmelerde işbaşı eğitim şeklinde yapılmasını des-
          ve onarımında, atölye ve laboratuvar ihtiyaçları ile eği-  teklemek, işletme, kurum, kuruluş çalışmalarının mesleki
          tim araç-gereci, makine-teçhizat ve diğer donatım mal-   ve teknik eğitim alanında ihtiyaç duydukları eğitimlerin,
          zemesi ihtiyaçlarının karşılanmasında tarafların katkısını  eğitim-öğretimi aksatmayacak şekilde mesleki ve teknik
          sağlamak, atölye/laboratuvar ve yeterli donanımı bulun-  eğitim  kurumları  ile  iş  birliği  yapılarak  düzenlenmesini
          mayan mesleki alan ve dal eğitimlerinin sektörle işbirli-  sağlamak, yerel ve bölgesel düzeyde mesleki ve teknik
          ği yapılarak işletmelerin eğitim birimlerinde yapılmasını  eğitimin öğrenciler, veliler ve kamuoyu nezdinde basılı,
          sağlamak, öğrencilerin staj imkanlarının artırılmasını ve  görsel ve işitsel materyaller ile tanıtımı için sektörün ve
          iyileştirilmesini sağlamak, mesleki ve teknik ortaöğretim  yerel yönetimlerin desteğini almak, sektörde etkişi işbir-
          kurumu  mezunlarının  eğitim  aldıkları  meslek  alanında  liği yapan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu yöneti-
          istihdam  edilmeleri  için  sektör  desteğini  sağlamak,  or-  cileri ve öğretmenleri ile başarılı öğrencileri teşvik edici
          taokul öğrencilerine ve mesleki, teknik eğitim kurumla-  faaliyetlerde bulunmak.”
          rında öğrenim gören öğrencilere yönelik mesleki rehber-  Protokol ayrıca, mesleki ve teknik eğitim alanında taraflar
          lik  çalışmalarına  tarafların  destek  olmalarını  sağlamak,  arasındaki işbirliğinin artırmak ve sürekli hale getirmek; il
          mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin sosyal, bilimsel,  ve ilçe genelindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurum-
          kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikleri ile mesleki ve tek-  larında açılacak veya kapatılacak meslek alanı ve dalla-
          nik eğitim alanında düzenlenecek yarışmaları destekle-   rının yerel iş piyasası ihtiyaçları doğrultusunda, sektörle
          mek, yerel ve bölgesel ihtiyaçlar doğrultusunda mesleki  işbirliği  yapılarak  belirlenmesini  sağlamak  gibi  birçok
          ve  teknik  eğitimde  kalite  ve  verimliliği  artırmaya  yöne-  önemli maddeyi içermektedir.
          lik  projeler  hazırlanmasını  ve  uygulanmasını  sağlamak,  Hem  mesleki  eğitim  alan  öğrenciler  hem  de  kurumlar
          mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin meslek ahlakı ve  açısından önemli ölçüde fayda getirecek olan protokol,
          ahilik değerlerine sahip olarak yetiştirilmelerinde tarafla-  kurum temsilcileri tarafından hayırlı olsun dilekleriyle im-
          rın desteğini almak, bu doğrultuda taraflar ile işbirliği ya-  zalandı.
          pılarak meslek alanlarına göre ahilik kültürümüze uygun
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60