Page 55 - E-DERGİ2
P. 55
53
aktörlerinin beklentileri doğrultusunda geliştirilmesine mezuniyet programları düzenlemek, atölye ve laboratu-
katkı sağlamak, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumla- var öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini sağlamak üzere
rının eğitim ortamlarının nitelikli bir mesleki ve teknik eği- düzenlenecek hizmetiçi eğitimlerin sektörle işbirliği yapı-
tim yapılabilecek şekilde iyileştirilmesinde, bina yapım larak işletmelerde işbaşı eğitim şeklinde yapılmasını des-
ve onarımında, atölye ve laboratuvar ihtiyaçları ile eği- teklemek, işletme, kurum, kuruluş çalışmalarının mesleki
tim araç-gereci, makine-teçhizat ve diğer donatım mal- ve teknik eğitim alanında ihtiyaç duydukları eğitimlerin,
zemesi ihtiyaçlarının karşılanmasında tarafların katkısını eğitim-öğretimi aksatmayacak şekilde mesleki ve teknik
sağlamak, atölye/laboratuvar ve yeterli donanımı bulun- eğitim kurumları ile iş birliği yapılarak düzenlenmesini
mayan mesleki alan ve dal eğitimlerinin sektörle işbirli- sağlamak, yerel ve bölgesel düzeyde mesleki ve teknik
ği yapılarak işletmelerin eğitim birimlerinde yapılmasını eğitimin öğrenciler, veliler ve kamuoyu nezdinde basılı,
sağlamak, öğrencilerin staj imkanlarının artırılmasını ve görsel ve işitsel materyaller ile tanıtımı için sektörün ve
iyileştirilmesini sağlamak, mesleki ve teknik ortaöğretim yerel yönetimlerin desteğini almak, sektörde etkişi işbir-
kurumu mezunlarının eğitim aldıkları meslek alanında liği yapan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu yöneti-
istihdam edilmeleri için sektör desteğini sağlamak, or- cileri ve öğretmenleri ile başarılı öğrencileri teşvik edici
taokul öğrencilerine ve mesleki, teknik eğitim kurumla- faaliyetlerde bulunmak.”
rında öğrenim gören öğrencilere yönelik mesleki rehber- Protokol ayrıca, mesleki ve teknik eğitim alanında taraflar
lik çalışmalarına tarafların destek olmalarını sağlamak, arasındaki işbirliğinin artırmak ve sürekli hale getirmek; il
mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin sosyal, bilimsel, ve ilçe genelindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurum-
kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikleri ile mesleki ve tek- larında açılacak veya kapatılacak meslek alanı ve dalla-
nik eğitim alanında düzenlenecek yarışmaları destekle- rının yerel iş piyasası ihtiyaçları doğrultusunda, sektörle
mek, yerel ve bölgesel ihtiyaçlar doğrultusunda mesleki işbirliği yapılarak belirlenmesini sağlamak gibi birçok
ve teknik eğitimde kalite ve verimliliği artırmaya yöne- önemli maddeyi içermektedir.
lik projeler hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak, Hem mesleki eğitim alan öğrenciler hem de kurumlar
mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin meslek ahlakı ve açısından önemli ölçüde fayda getirecek olan protokol,
ahilik değerlerine sahip olarak yetiştirilmelerinde tarafla- kurum temsilcileri tarafından hayırlı olsun dilekleriyle im-
rın desteğini almak, bu doğrultuda taraflar ile işbirliği ya- zalandı.
pılarak meslek alanlarına göre ahilik kültürümüze uygun