Page 9 - E-DERGİ2
P. 9

7







          Değerli Okuyucular,

          Bizler Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak Türk milli   Üç yıla yakın süredir  İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevini
          eğitiminin    genel  amacı    olan  “Türk  vatandaşlarının  ve   gurur  ve  mutlulukla  yürütmekte  olduğum,  dergimizde
          Türk  toplumunun  refah  ve  mutluluğunu  artırmak;  öte   de  antik  tarihinin,  kurtuluş  tarihinin,  doğal  ve  tarihsel
          yandan  milli  birlik  ve  bütünlük  içinde  iktisadi,  sosyal   güzelliklerinin  yer  aldığı      sevgili  Adana,  her  yönüyle
          ve  kültürel  kalkınmayı  desteklemek  ve  hızlandırmak  ve   en  iyiyi  hak  eden  çok  özel  bir  şehir.  Adana’da  olmak
          nihayet Türk milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı,   kadar, Adana için çalışmanın da bir ayrıcalık olduğunu
          seçkin  bir  ortağı  yapmaktır.”  maddesi  doğrultusunda   düşünmekteyim  ve  en  önemlisi  havasını  soluduğum,
          çalışan bir ekibiz.                                      toprağından beslendiğim bu şehir için hizmet ederken
          Milletini  ve  devletini  seven,  önce  vatan  diyen  bir  nesil   hissettiğim  şu  ki,  bir  memleket  için  çalışıyorsanız  siz
          yetiştirmenin ne kadar önemli ve gerekli olduğunu biliyor   de  artık  oralısınızdır  ve  mutlulukla  söylemek  isterim  ki
          ve çalışmalarımızda bu bilinci temel alıyoruz. Özellikle 15   bundan böyle ben de bir Adanalıyım.
          Temmuz gecesinde  yaşadığımız hain darbe girişiminden    İlimizde  yapılan  her  projenin  bu  güzel  Adana’ya  katkı
          sonra,  bunun ülkemizin geleceği açısından hayati önem   sağlayacağı  düşüncesinden  hareketle,  ilimizde  2016
          taşıdığını gördük. O gece vatansever gençlerimiz bayrak   yılında  bir  önceki  yıla  göre  %  300  artışla  toplam  358
          için,  millet  için  canlarını  siper  etti  ve  biz  bir  kez  daha   TÜBİTAK  4006  bilim  fuarı  düzenlendi.  Bu  projeler  358
          anladık  ki  bir  vatan  evladını  yetiştirirken  ilk  öğretilmesi   okulumuzda,  her  okulda  en  az  25  proje  olmak  üzere
          gereken vatan sevdasıdır.                                toplamda  on binleri bulan bir proje şenliğine dönüştü.
          Vatanı  sevmek  vatan  için  çalışmaktır,  yılmamaktır,   Okullarımız,  öğrencilerimiz  kendi  bilim  şenliğini,  kendi
          üretmek ve başarmaktır. Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü   fuarını düzenlemenin heyecanını yaşadı ve biz bunlara
          olarak biz de böyle bir evrede bize düşenin çok çalışmak   bir  de  Adana’da  ilk  kez  bu  yıl  başvurusu  yapılan  ve
          olduğunu, eğitimi de hedef almış hainlerden kurtulmanın   TÜBİTAK  tarafından  desteklenmeye  hak  kazanan  38
          tek yolunun eğitime daha sıkı sarılmak olduğunu gördük   projeden biri olan TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliği sevincimizi
          ve daha çok, daha çok çalıştık.                          ekledik. Gururlandık.
          “Eğitime Odaklanan Şehir Adana” adıyla yayımladığımız    Bizler proje üretmeyi, çalışmayı ilke edindik. Bütün mesai
          dergimiz  de  bu  çalışmalarımızın  kısa  bir  özeti  olup,   arkadaşlarım,  öğretmenlerim  hatta  öğrencilerim  bu
          Müdürlüğümüzün   özellikle kısa adı ODAK olarak bilinen   çalışmalara emek veriyor ve hedefe ulaşmış her çalışma
          “Okul  Tabanlı  Değerlendirme,  Akreditasyon  ve  Kalite   bizlerde  yeni  bir  çalışmanın  isteğini  doğuruyor.  Bunun
          Sistemi” adını verdiğimiz projesini merkez alarak yaptığı   içindir ki proje çalışmalarımız gün geçtikçe artıyor.
          çalışmaları  kapsamaktadır.  Müdürlüğümüzün  her  yıl    Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak okul inşalarımızla;
          yayımlamayı hedeflediği dergimizin ikinci sayısını sizlerle   idarecilerimiz  ve  öğretmenlerimize  düzenlediğimiz
          paylaşmaktan  onur  duyduğumu  öncelikle  söylemek       eğitim seminerleriyle, Suriyeli çocuklarımızı okullaştırma
          isterim.                                                 çalışmalarımızla biz eğitime gönüllüyüz.
          ODAK; okul-kurum / okul-okul İşbirliğini, ilçeler düzeyinde   Evet  bizler  gönüllüyüz  ancak  biliyoruz  ki  eğitim  için
          yapılan  ortak  sınavları,  başarı  analiz  sistemini,  öğrenci   çalışırken  yalnız  değiliz.  Bakanlığımız,  valiliğimiz,
          temelli geliştirilen destek programlarını, eğitim yönetimi   müdürlüğümüze bağlı tüm çalışanlarımız, idarecilerimiz,
          alanında  düzenlenen  eğitim  programını  ve  öğretmen   öğrencilerimiz,  velilerimiz;  sivil  toplum  kuruluşlarımız,
          adayı  gelişim  programını  içeren  geniş  kapsamlı  bir   hayırseverlerimiz  Adana’nın  eğitimi  için  büyük  bir
          projedir.“Eğitimde Yenilikçilik Ödülleri”nde,  Kurumsal   gönüllülükle çalışmaktalar. Onlardan aldığımız kuvvetle
          Kapasitenin Geliştirilmesi kategorisinde Türkiye birincisi   daha güçlüyüz.
          olduk.    Hem  Akdeniz  bölge  ödül  törenine  ev  sahipliği   Sizlerin  de  dergiyi  okurken  eğitim  adına  yapılan  bu
          yapmaktan hem de böyle önemli bir ödüle layıkolmaktan    çalışmalara  tanık  olmaktan  mutluluk  duyacağınızı
          mutluluk ve onur duyduk.                                 düşünüyorum.  Bu  çalışmalarımızın  ülkemize,  güzel
          ODAK kapsamında yaptığımız bütün çalışmalarda bizler     şehrimize  ve  eğitim  camiamıza  hayırlar  getirmesini
          çok heyecanlandık, çok keyif aldık; hepsinde amacımız    diliyor, emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.
          aynıydı:  Adana’da  eğitimi  bir  üst  basamağa  taşımak.

                                                                                                    Turan AKPINAR
                                                                                              Adana İl Millı Eğitim Müdürü
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14